Title Bar Maker

Thursday, July 12, 2012

Recently.

Assalammualaikum and hai.
Kalau perasan ni toilet siapa diam-diam je tau hehe

Saya dah lama tak update blog kan. Sedihnya uhuk uhuk. Jadi saya akan kembali update blog seperti biasa. Jangan risau. Eh ada ke yang nak risau? Macam tak ada. Takpelah, saya cakap dengan hantu kan.

So recently, I realize something about myself.

I am so fucking shy in real life. But not in social network because yeah I have time to think about what to say behind the screen. I need to know the person more and more and more, then bila dah rapat baru boleh menggila dengan orang tu hahaha. But because of me being shy, ramai yang fikir saya sombong. Yelah dalam social network laju je cakap tapi depan-depan pandang tak tegur. Sorry. I am shy, not sombong. Susah nak bezakan? Kalau malu tu tak sengaja, memang dah malu. Kalau sombong means saya sengaja tak nak tegur. Dah tahu sekarang kan? So jangan panggil saya sombong lagi.

Saya juga seorang yang pandai cover. Hahaha if Anis didn't tell me this, I never know! She said she thought I've stop loving my crush because when I saw him, muka macam takde perasaan. Hahaha. Fyi, I still love all my crush. All of them. Just bezanya saya masih berharap atau tidak. Saya mana pernah boleh lupakan crush saya. Sejak darjah enam sampai sekarang, semua crush saya, saya masih ingat dan sayang. Yelah crush saya ada berapa je pun sebab tu la ingat, bukannya saya ni budak liar nak suka semua orang yang saya nampak. And yeah saya dah berhenti berharap dekat semua crush saya sebab saya sakit hati. Tapi nak lupakan tu memang tak boleh dan takkan pernah boleh, sebab saya memang tak boleh. Anda faham? hahaha.

Cara untuk jadi lebih rapat dengan saya ialah, topik perbualan kena sentiasa pasal crush. Ni pun saya baru perasan yang saya macam ni. Saya kenal seseorang, and saya tak berapa rapat dengan orang tu, so of course, I'm shy. Tapi bila dia bukak cerita pasal crush dia, kitorang jadi kawan yang gila selepas beberapa minit. Hahaha bila kawan rapat saya cakap dengan saya pasal crush dia pun, kitorang jadi terlebih gila.

Saya juga akan jadi moody sepanjang hari kalau ada orang kacau saya unexpectedly. Macam kita tengah happy kan, tetiba ada orang ntah datang dari mana kacau. Sangat tak dijangka apa yang akan dia buat. So saya akan jadi moody selepas diganggu orang macam tu  Sepanjang hari okay. Setakat ni takde siapa yang boleh hilangkan moody saya tu. Kena tunggu keesokan harinya kot. Yang saya perasan la. Perasaan ni akan hilang sendiri kot. I don't know.

Lol rasa macam tengah buat karangan "Rahsia Diriku" lol lol lol hahahaha

Saya juga perasan, bila kawan saya gembira, saya pun jadi gembira tiba-tiba. Mungkin benda ni dah lama, tapi saya baru perasan. Rasa macam saya rasa apa yang dia rasa. Dia eksaited, saya pun eksaited. Tapi bila kawan saya sedih, saya pun sedih juga. Yeah, saya dapat rasa.

Yang paling saya perasan sekali ialah saya memang tak boleh control apa yang saya nak tweet. Kalau rasa macam nak tweet sesuatu kan, saya tweet dulu, baru fikir, eh ada ke yang akan terasa? eh eh eh. Hahahaha. Saya dah cuba nak control sebab suatu hari tu saya dengan kawan saya bergaduh sebab tweet SAYA. Saya sedih sangat, tapi nak buat macam mana, saya tweet ikhlas dari hati, tak perlu fikir nak tambahkan perisa 'menyedapkan hati manusia'. Hahaha. Bila texting pun macam tu. Hmmm salah ke jujur? I don't know. Malas nak jaga hati orang sekarang ni. Sebab bila kita jaga hati orang, kita sendiri yang akan sakit hati. Sakit hati sebab kita dah jaga hati dia, tapi dia tak. Dia tak habis-habis buat ikut suka hati dia. Eh I didn't talk about someone eh, this is randomly. People are like that nowadays. Semua orang, saya pun mungkin macam tu. Saya tak tahu. Yang saya tahu saya dah cuba sedaya upaya untuk menjaga hati orang, tapi apakan daya, tiada siapa yang menghargai. Lol so dramatic.

So the conclusion is, kita kena sentiasa open minded. Bila something happen, kita akan perasan, kita akan selalu terfikir sesuatu seperti, "Oh, aku macam ni rupanya" Janganlah terlalu gembira bila kita gembira. Nanti lupa diri. Sebab tu ramai yang terlanjur dengan boyfriend masing-masing. Dah gembira sangat kan? Bila sedih, jangan terlampau sedih, always think positive la. That's why ramai yang hisap rokok, minum arak untuk hilangkan kesedihan tu. Open minded. Otak kita tak pernah berhenti berfikir, (kecuali kalau anda gila) so, guna lah otak kita dengan sebaik-baiknya.

I don't really know what's the point of me posting this entry actually. It just naturally came out from my brain. So, saya rasa ia sangatlah bersepah. Tak kisahlah. Saya hanya nak update blog saya.

Bye, assalammualaikum. x