Title Bar Maker

Thursday, May 10, 2012

About a friend.

Assalammualaikum. Hikhikhik seems like saya dah lama tak update. Last update is my birthday story, 18 March. And after that saya dah tak update lagi. So lazy to update it these days. And I'm so fucking busy with my boyfriend.. Eh? Hahaha nak tahu siapa? His name is PMR. Dia mengada-ngada sangat, kalau boleh nak berkepit 24 jam. Setiap hari kalau tak dengar perkataan 'PMR' tak sah. And pejam celik pejam celik. Selasa next week saya ada Mid Year Exam. I'm jealous with some of my friend yang dah banyak cover Bab Form 1 and 2. Me? Nothing. Yeah saya curang dengan PMR... bila dia ajak dating, saya tidur kat rumah. Saya online, saya tengok tv.. PMR saya tinggalkan. Lulz forget all this shit. Nonsense.

Harini last saya online sebab nak prepare for midyear. Tunggu habis midyear exam, online balik. Hahaha.

Actually I have something else to update. About my friend.



Saya bukan nak burukkan dia, buktinya saya tak letak nama sebenar. Saya just nak luahkan perasaan. I'm hurt.

There is one friend. Her name is Fara (bukan nama sebenar ye haha)

One day, Fara mengamuk. I don't want to tell why.

Kitorang dah cuba nak tenangkan dia, dia still mengamuk.

I said "Cuba kau relax. Sekarang ni cuba kau cerita kat kitorang apa masalah kau sebenarnya? Bolehlah kitorang tolong."

She said "Masalahnya sekarang, korang, sorang pun aku tak boleh percaya!!"

And I can't denied, I'm so hurt with those word.

Want to know why? Cause she know me for a year already and I can accept it if she said her new friend from the new class is untrustable. But it's me. I trust her. And she didn't trust me.

Saya rasa saya tahu kenapa. Maybe sebab saya pernah tegur dia untuk lupakan ex dia, terus jadi Fara yang dulu, yang selalu pandai. Yang bersinar-sinar di dalam kelas. Pergh ayat hyperbola.

Tapi dia tak nak dengar nasihat saya. Dia kata saya berceramah. It's okay cause maybe betul cakap dia, dia dengar ceramah orang lain, bukan ceramah saya.

Back to the story, I'm hurt. Lebih sakit hati lagi bila dia dahlah tak mintak maaf, lepastu boleh pulak act like normal, like nothing happen. Hati saya masih sakit, tapi Fara langsung tak minta maaf.

And baru-baru ini, saya ada cerita rahsia Farid (bukan nama sebenar jugak) dekat orang lain. Just my girlfriendsss... And one of my girlfriend ni cerita dekat girlfriend dia... And Fara ni terdengar. Fara pun tanya Farid, "eh betul ke kau blablabla(rahsia)"

Habis, habis habis! Kantoi makcik dah pecah rahsia Farid! HAHA.

pastu masa tu Fara tengah tolong cikgu salin apa ntah dekat papan putih. Pastu saya suruh dia rehat sekejap. Saya cakaplah kat Fara "Dahlah tu Fara. Rehatlah. Aku pun nak cakap sesuatu dengan kau ni"

And I'm so fucking hate it bila dia salah faham dengan saya. Dia ingat apa? Saya nak ceramah dia lagi? Saya taklah se-busybody macam yang Fara fikirkan. Kalau Fara taknak dengar cakap saya, it's okay. I don't want to push her.

Saya tarik dia ke tepi sebab hal ni urgent, saya taknak Farid marah saya. Tapi Fara kata "Eh kau ni boleh tak jangan menibuk dengan hidup aku?!" (Seingat sayalah, dia kata macam tu)

Masa tu pun saya dah rasa macam nak menangis tau tak, tapi malaslah nak touching touching kat situ kan. Hal farid ni lebih penting rasanya.

I said "Eh kau ni kenapa? Aku nak cakap pasal Farid lah! Jangan nak salah faham sangatlah" I think I said that. Not really remember...

Then dia pun buat macam biasa, tak mintak maaf pun sebab dah tengking aku cakap aku ganggu life dia.

And aku rasa lebih sakit hati sebab dah boleh fikir logik. Dia taknak mintak maaf sebab memang dia benci saya. Apa yang dia kata tu memang betul kot. Saya memang tak boleh dipercayai. Saya memang ganggu life dia. Fine. Mungkin pada pandangan orang lain saya macam tu.

But I'm still fuckingly annoyed with her. Selagi dia tak mintak maaf, hmmm yeah. Saya akan anggap dia memang benci saya. And saya pun akan anggap dia macam kawan saya yang benci saya. Eh? Ayat cam pelik je.

And saya harap sangat sesiapa yang tahu kejadian ini, dan membaca entry saya ni, terutamanya Fara dan Farid, jangan nak marah saya pulak. Saya cuma meluahkan perasaan. Saya cuma tulis diary dalam blog. Saya bukan tulis nama korang. Tapi kalau lepas Fara baca ni dia tak mintak maaf jugak saya pun tak tahu nak cakap apa, mungkin dia memang benci saya dan itu tak boleh nak diubah lagi. So, I don't care anymore.

And tak payah nak batu api sangat nak cakap saya memburukkan kawan saya. Saya sayang diorang. Sebab tu saya tak tulis nama.

So, that's it for now. Assalammualaikum.
Love you guys 
Mwah.